Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України – найбільш масовий та значущий захід країни, спрямований на формування в інтелектуально обдарованої учнівської молоді елементів наукового світогляду, оволодіння методами наукового пізнання дійсності, а також на активізацію її дослідницького інтересу.

Саме участь у Малій академії наук є тим стартовим майданчиком, який дає школярам перший досвід наукової діяльності, пошуку креативних рішень і презентації власних досягнень. Участь у наукових змаганнях робить нашу молодь відкритою до нових знань, грамотною, компетентною, творчою, дає поштовх до самовдосконалення та майбутньої успішної професійної діяльності.

Підготовка та участь у конкурсі – це величезна повсякденна робота, інтелектуальний і комунікативний марафон. МАНівці відриваються від шкільних підручників, спілкуються з науковцями, і, як свідчить практика, більшість із них у подальшому не пориває з наукою.

Переможцями II етапу конкурсу стають найрозумніші і найталановитіші діти області. Це юні дослідники і пошуковці, яких недаремно називають майбутньою елітою нації. Їх оригінальне світосприйняття, сміливі ідеї, нестандартні рішення здатні змінити на краще життя суспільства. Саме такі діти представляли Саратщину на обласному рівні – 14 кращих учнів навчальних закладів району, які показали свої здібності на I етапі конкурсу.

Обласні змагання для членів МАН, організовані  Одеським  обласним гуманітарним центром  позашкільної освіти та виховання, відбувалися з 25 січня по 9 лютого  на базі одеських загальноосвітніх шкіл №16, №77, №100. Учні майже з усіх куточків Одещини захищали свої доробки та доводили поважним членам журі, викладачам Одеського національного університету ім. І. Мечнікова, Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Ушинського наукову доцільність одержаних результатів.

Напружена робота та хвилювання учнів, їх учителів – наукових керівників, батьків залишилися позаду, але обрії наукової діяльності тільки почали відкриватися перед юними дослідниками.

У кожному науковому відділенні програма була розрахована на 2 дні: перший день — відкриття конкурсу, написання контрольних робіт із базових дисциплін; другий день – захист науково-дослідницьких робіт, нагородження переможців та закриття конкурсу.

Варто зазначити, що з кожним роком якість досліджень юних науковців зростає, а отже, зростає і конкуренція серед учасників. Боротьба в цьому році була справді запеклою. Але не дивлячись на всі складнощі, які довелося пройти нашим МАНівцям, Саратський район на обласному рівні був представлений достойно. Так, у цьому році наші дослідники встановили новий для району МАНівський рекорд – 8 учнів закладів освіти повернулися додому з призовими місцями.

Дипломи II ступеня привезли:

— Анастасія Жбанкова, учениця 9 класу Розівської ЗОШ I-II ст. – філії опорного закладу Кулевчанська ЗОШ I-III ступенів з науково-дослідницькою роботою «Червоний – то любов, а чорний – то журба (колороніми «червоний» та «чорний» у складі українських фразеологізмів)» (секція «Українська мова», керівник – Ольга Ніколова);

— Аріна Корінь, учениця 9 класу Ройлянської ЗОШ I-III ступенів з роботою «Генеалогічні дослідження прізвиськ мешканців села Ройлянка на півдні Одещини як шляхи пізнання історії роду» (секція «Історичне краєзнавство», керівник — Олена Корінь);

— Валерія Левіна, учениця 11 класу Михайлівського НВК «ЗОШ I-III ст. – ДНЗ (ясла-садок)» з роботою «Способи маркування інтертекстуальності у романі Ліни Костенко «Записки українського самашедшого» (секція «Українська література», керівник — Ірина Смолій).

Дипломи II ступеня в Одесі здобули:

— Дар’я Бурлака, учениця 10 класу Саратського НВК «ЗОШ I-III ст. – гімназія» з науково-дослідницькою роботою «Сockney. Особливості унікального римованого сленгу східної частини Лондона» (секція «Англійська мова», керівник — Роман Ковшик); 

— Єлизавета Вракіна, учениця 9 класу Введенського НВК «ЗОШ I-III ст. – ДНЗ (дитячий садок)» з роботою «Кукери – язичницьке минуле болгарської культури» (секція «Етнологія», керівник — Ганна Попова);

— Маргарита Лазар, учениця 9 класу Введенського НВК «ЗОШ I-III ст. – ДНЗ (дитячий садок)» з роботою «Про що говорять наші прізвища?» (секція «Російська мова», керівник – Вікторія Першина);

— Євген Пиріжок, учень 9 класу Ярославської ЗОШ I-III ст. з науково-дослідницькою роботою «Благодійна діяльність православної церкви на теренах Одещини» (секція «Теологія, релігієзнавство та історія релігії», керівник — Наталя Ходос);

— Анастасія Поморцева, учениця 8 класу Саратського НВК «ЗОШ I-III ст. – гімназія» з науково-дослідницькою роботою «Трансформація календарної обрядовості українців Буджака у ХХ-ХХI століттях» (секція «Етнологія», керівник — Яна Сливка). 

Наші учні успішно впоралися з написанням та захистом робіт, виявили ґрунтовні знання досліджуваного матеріалу, на високому рівні написали контрольні роботи з базових дисциплін, показали вміння знаходити рішення в нестандартних ситуаціях, логічно доводити актуальність досліджуваних проблем, вдало презентували дослідження, захищали свої ідеї, відстоювали власну позицію, брали участь у дискусії.