порт Измаил

Попри війну державно-приватне партнерство у портах не поставлено на паузу — триває робота над підготовкою концесійних проєктів в Одеському та Ізмаїльському портах. Такою думкою поділилась директорка Команди підтримки реформ (RST) Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури Ірина Кошель-Репневська в інтерв’ю Інтерфакс-Україна, передає Бессарабія.UA.

«Питання лише в інвесторах та їхній зацікавленості у реалізації цих проєктів. Це проєкти приватної ініціативи, які були розпочаті до війни, і приватні ініціатори зацікавлені у продовженні підготовки навіть у цей час. Я можу озвучити, оскільки це було у публічній площині, один із проєктів – в Одеському порту, інший – в Ізмаїльському», — розповіла Ірина Кошель-Репневська.

Вона нагадала, що концесія завжди супроводжується проведенням конкурсу. Вона також уточнила, що у рамках вимог законодавства RST підтримує весь процес підготовки проєктної пропозиції.

Також директорка RTS вважає виправданим рішення про приватизацію Білгород-Дністровського порту.

«За його результатами експерти дійшли висновку, що це недоцільно та інвестиційно непривабливо. Власне, тоді у висновках було зазначено, що одним із можливих варіантів може бути приватизація», — розповіла Кошель-Репневська.

На її думку, подальший розвиток українських портів залежатиме від ситуації навколо зернової угоди та можливості розширення її шляхом включення в експорт не лише аграрних вантажів, а й, зокрема, металургійних.

З початку війни більшість таких вантажів були переорієнтовані на наземний транспорт, але західний кордон і автомобільні пункти пропуску не завжди витримують навантаження, що призводить до затримки вантажів. У цій ситуації також виросло навантаження на порти Дунайського регіону, але вони, на відміну від портів Великої Одеси, не глибоководні та не можуть повною мірою забезпечити потреби у транспортуванні вантажів.