еАкциз

Мінцифри планує запровадити в Україні «еАкциз». Впровадження цієї електронної системи має на меті зменшити обсяги нелегального ринку цих продуктів та на 15% збільшить доходи до бюджету від сплати акцизного податку. Про це повідомляє Бессарабія.UA з посиланням на міністра цифрової трансформації в Україні Михайла Федорова.

За словами міністра, уже багато років у країні існує значний тіньовий ринок алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Через відсутність прозорого механізму контролю за обігом підакцизних товарів держава недоотримує податки, а люди отримують підроблену та контрафактну продукцію.

«Показовий кейс. Зафіксували продаж понад 50000 пляшок алкоголю з однаковою акцизною маркою. Значить, що 49999 разів люди купували «палену» горілку або що кошти з продажів не йшли в бюджет. Це точно треба змінювати. Тому створюємо унікальну електронну систему обігу підакцизних товарів. У ній фіксуватимуться усі операції з перевезення, зберігання та продажу товарів», – пояснив Михайло Федоров.

Зараз у Парламенті готують до другого читання законопроєкти 8286 та 8287. Їх ухвалення дасть старт упровадженню електронної марки акцизного податку для алкогольних та тютюнових виробів та створенню електронної системи обігу алкогольної та тютюнової продукції.

Крім того, у законопроєктах враховано вимоги Європейських директив щодо тютюнових виробів про відстеження маршруту кожної одиниці продукції від виробництва до першого пункту роздрібної торгівлі. Аналогічний механізм діятиме і для алкоголю. Впровадження таких змін робить Україну на крок ближчою до ЄС.

Ключовим елементом стане електронна марка акцизного податку. Це спеціальний двовимірний цифровий код, який наноситимуть на товар. Кожен українець зможе зчитати його через «Дію», щоб зрозуміти — перед ним оригінал чи контрафакт.

«Усі операції з перевезення, зберігання, продажу кожної одиниці продукції будуть фіксуватися в електронній системі. Сама електронна марка акцизного податку — це унікальний двовимірний DataMatrix-код, що буде наноситися на товар. Код візуально майже не відрізняється від QR-коду, проте містить набагато більше даних. Наприклад, людина хоче придбати товар. Сканує код через «Дію» — й одразу отримує інформацію про товар та виробника: фото, назву, опис, об’єм тари, вміст спирту, а також перевіряє легальність акцизної марки. У разі виявлення фальсифікату споживачі зможуть миттєво сповістити про це контрольні державні органи через застосунок «Дія», – пояснив Михайло Федоров.