Після початку війни майже увесь флот Дунайського пароплавства був передислокований на Нижній Дунай. Пів року експорт аграрної продукції відбувався в умовах закриття морських портів. Про це повідомляє Бессарабія.UA з посиланням на УДП.

На даний час ситуація з відвантаженням врожаю вже не є критичною – з серпня успішно працює «Зернова ініціатива».

Тому наразі Дунайське пароплавство розглядає можливість повернення частини караванів на Середній Дунай.

На це є декілька причин:

  • по-перше, там не менш гостро відчувається дефіцит флоту;
  • по-друге – для УДП стратегічно важливо зберегти сильні позиції на всій протяжності Дунаю.

Також це вкрай важливо для розвитку проєкту з будівництва нових барж, який розпочала компанія.

Нові лінії, скоріш за все, будуть пов’язані з доставкою залізорудної сировини для металургійного виробництва у європейських країнах. У зворотному напрямку до Констанци планують доставляти зерно.

Процес підготовки вже розпочато, а відправка перших караванів уверх по Дунаю може відбутись вже наступного місяця.

Повернення флоту на Середній Дунай відбудеться за двох умов:

  1. Судна обов’язково мають бути обладнанні системами онлайн-моніторингу та відеоконтролю.
  2. Маршрути від початку і до кінця мають бути чітко сплановані та прораховані.

Щодо Нижнього Дунаю – є невеликі складнощі. Останні декілька місяців УДП працювало в умовах закритої навігації, спричиненої рекордним мілководдям.

На щастя, рівень води почав підійматись, ситуація потроху покращується. Водночас залишається фактор перевантаженості порту Констанци, що суттєво перешкоджає динаміці обороту флоту.

Але і це питання зараз на розгляді з міжнародними партнерами – ведуться перемовини щодо розвитку альтернативних шляхів для того, щоб робота портів українського Придунав’я була й далі актуальна.