Капитан Столбовский

На Кілійському суднобудівно-судноремонтному заводі вже понад півтора десятиріччя іржавіють недобудовані корпуси двох суден, одне з яких має назву «Капитан Столбовский». Про це повідомляє генеральний директор Українського Дунайського пароплавства Дмитро Москаленко, інформує Бессарабія.UA.

Гендиректор приватного акціонерного товариства «УДП», до складу якого входить структурний підрозділ «Кілійський суднобудівно-судноремонтний завод (КСБСРЗ)», розповів історію появи корпусів:

«На початку двохтисячних Кабмін затвердив програму розвитку українського Придунав’я. УДП частково надали бюджетне фінансування для будівництва кількох суден. Але, як це трапляється зазвичай, у 2006 році державні гроші закінчились. Завершити будівництво за власні кошти пароплавство не змогло.

Виявилось, що проєкт з самого початку добре не прорахували. Не було ніякого економічного сенсу будувати судна з такими параметрами. Бо для спуску «Столбовского» на воду потрібно витратити шалені кошти на модернізацію заводу. Сліп КСБСРЗ розрахований на максимальне навантаження 880 тонн, а проєктна вага судна – понад 1 460 тонн. Я вже не кажу про потребу у днопоглибленні гирла Дунаю».

Півтора десятиріччя дунайці із сумом спостерігали цей «пам’ятник» безвідповідальності та непрофесіоналізму, однак вирішити долю недобудови не вдавалося.

Корпус головного судна займає 30% спільної площі горизонтального майданчика суднопідіймального сліпу і заважає нормальній роботі заводу, підкреслив керівник пароплавства.

«При постановці на ремонт суден з великим обсягом корпусних робіт доводиться замість одноразової операції по підйому — спуску виконувати цю операцію двічі. Це додаткові витрати, штучно зменшується завантаження заводу. Крім того, контроль за плановим положенням рейкових шляхів дуже ускладнений: через сліпові місця, де розміщено корпус судна, проходять системи провітрювання, зливова каналізація й електрокабель 10кВт. У разі аварії, виконати ремонт буде дуже складно», – уточнив Дмитро Москаленко.

За словами гендиректора УДП добудова суден абсолютно нерентабельна, оскільки корпуси знаходяться у жахливому стані: «Капитан Столбовский» не був пофарбований, а лише заґрунтований. Ґрунтове покриття за 15 років стало непридатним, що викликало корозію 90% зовнішніх поверхонь судна.

У керівництва пароплавства є пропозиція адекватного шляху вирішення виниклої проблеми – корпуси розібрати та використати метал для ремонту флоту, який працює, вирішуючи стратегічно важливі для країни задачі, і щоденно дає прибуток.

Кабінет Міністрів України у червні поточного року надав дозвіл на використання корпусних елементів для першочергових та невідкладних заходів з ремонту флоту пароплавства. Наразі пароплавство в очікуванні рішення і щодо корпусів.

«УДП отримає майже 1 000 тонн металу. Це значно посилить нашу ремонту програму. Звільниться сліп – ми зможемо суттєво збільшити кількість ремонтів, покращити якість.

А пам’ять капітана Столбовського ми обов’язково вшануємо. Ця людина точно не заслуговує на такий пам’ятник», – резюмував Генеральний директор ПрАТ «УДП».