У п’ятницю, 15 липня, у Верховній Раді зареєстровано проєкт Закону № 7558 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо удосконалення відповідальності за незаконне розміщення реклами на територіях, будинках та спорудах, а також за рекламу наркотичних засобів». Про це повідомляє Бессарабія.UA з посиланням на Офіційний вебпортал парламенту України.

Українські міста та населені пункти вже тривалий час потерпають від загальновідомої проблеми – самовільної реклами, яка спотворює фасади будівників, споруд і територій, та розміщується через відображення номерів засобів мобільного зв’язку, посилання на інтернет-сайти або так звані бот-канали в месенджерах.

Така реклама стосується не тільки звичайних товарів і послуг, але й заборонених. Особливо гостро стоїть питання з незаконною рекламою наркотичних засобів.

Законопроєкт розроблений для удосконалення відповідальності за незаконне розміщення реклами на територіях, будинках та спорудах, а також за рекламу наркотичних засобів.

Авторами цієї законодавчої ініціативи виступили 31 народний депутат.

Проєктом Закону пропонується доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення новою статтею 154-1, яка передбачає адміністративну відповідальність за розміщення реклами на територіях, будинках та спорудах у будь-якій формі, у тому числі шляхом посилання на технічні ресурси (вебсайти, вебсторінки, електронні комунікаційні мережі, інформаційні (автоматизовані) системи, інші технічні засоби електронних комунікацій тощо) або засоби зв’язку (зокрема мобільні), без письмової згоди власників таких територій, будинків та споруд або уповноважених ними органів (осіб).

Адміністративну санкцію за зазначене порушення пропонується встановити у вигляді штрафу в розмірі від шістдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Автори законопроєкту вважають, що розгляд справ за ст. 154-1 КУпАП підлягає віднести до компетенції районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів (суддів).

Правом складати протоколи за зазначене порушення наділити представників органів Національної поліції, посадових осіб, які уповноважені на це виконавчими комітетами, а також членів громадських формувань з охорони громадського порядку.

Вказаним проєктом Закону пропонується також доповнити Кримінальний кодекс України новою статтею наступного змісту:

«Стаття 315-1. Реклама наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів чи прекурсорів

  1. Розміщення реклами на територіях, будинках та спорудах у будь-якій формі, з метою збуту наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів чи прекурсорів, зокрема розміщення реклами технічних ресурсів (вебсайтів, вебсторінок, електронних комунікаційних мереж, інформаційних (автоматизованих) систем, інших технічних засобів електронних комунікацій тощо) або засобів зв’язку (зокрема мобільного), що використовуються з метою збуту наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів чи прекурсорів, —

карається обмеженням волі на строк до п’яти років або позбавленням волі на строк від двох до п’яти років.

  1. Та сама дія, вчинена повторно або особою, яка раніше вчинила одне із кримінальних правопорушень, передбачених статтями 307, 308, 310, 314, 317 цього Кодексу, або так само вчинена із залученням неповнолітнього, —

карається позбавленням волі на строк від п’яти до дванадцяти років».

Як вказано у пояснювальній записці, під час визначення виду та розміру санкції автори законопроєкту керувалися думкою, що відповідальність за такий злочин не може бути м’якшою, ніж відповідальність, передбачена Кримінальним кодексом України за схиляння до вживання наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів (стаття 315 ККУ).

Крім того, проєктом Закону пропонується внести уточнення до ст. 16 Закону України «Про рекламу» про те, що зовнішня реклама на територіях, будинках та спорудах може розміщуватися за письмовою згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб).

Підпишіться на наш телеграм-канал і читайте новини у зручний для вас час.