УДП суда

Аномальне мілководдя на Дунаї призвело до збільшення концентрації шкідливих речовин у воді. Тому одне із головних завдань на сьогодні – це мінімізувати ті екологічні наслідки, які завдає Дунаю промислова діяльність, гідротехнічні споруди, забруднення стоками, стихійні звалища і флот, що працює на річці. Про це повідомляє Бессарабія.UA з посиланням на ПрАТ «Українське Дунайське Пароплавство».

Усі судноплавні компанії, що працюють на Дунаї, зобов’язані керуватись нормативними документами Дунайської Комісії та національним законодавством. Збирання відходів на Дунаї для суден регламентують «Рекомендації щодо організації збирання відходів із суден, що експлуатуються на Дунаї».

Також в останні роки у Дунайській Комісії проводилася робота над новою редакцією Рекомендацій за участю експертів від усіх країн – учасниць ДК. До складу експертів також від України увійшов провідний інженер з екологічної безпеки УДП. Подані ним пропозиції були прийняті та схвалені всіма представниками інших держав, та увійшли до остаточної редакції Рекомендацій, яка є обов’язковою для застосування з 1 січня 2023 року.

Головна мета Рекомендацій – суворий контроль за викидами та зливом із суден у Дунай предметів, речовин та продуктів, які можуть створити перешкоди, небезпеку для судноплавства або забруднення води. Для збору відходів із суден держави – члени ДК створюють розгалужену мережу приймальних пунктів на Дунаї, які мінімізуватимуть ризик потрапляння стоків у воду.

Водночас судна УДП вже по можливості здають лляльні та стічні води у власний приймальний пункт, що також зменшує шкоду для навколишнього середовища та дозволяє зекономити кошти компанії.

Крім того, УДП на всі судна, що виходять у рейс, постачає запас сорбенту для зменшення ризику забруднення дунайської води, хоча це і не передбачено вимогами міжнародного законодавства. Тож при виникненні непередбаченої ситуації, члени екіпажу можуть самостійно вжити заходів щодо ліквідації забруднення або зменшити шкоду від нього.

Також Рекомендаціями вводяться зміни у галузі маркування відходів, що робить їх сортування суворішим, що теж буде запроваджено на наших суднах.

З боку УДП до Рекомендацій внесені пропозиції щодо гранично допустимих показників для очисних установок на пасажирських суднах. Також внесено пропозицію щодо запровадження колі-індексу (критерій бактеріального забруднення побутових стоків) відповідно до вимог українського законодавства, але більш збалансованого щодо євростандартів, для більш суворого обліку скидів з пасажирських суден, оскільки вони можуть містити не лише відходи від нафтопродуктів, але й бактеріальні забруднювачі.

Паралельно за участю фахівців УДП ведеться спільна робота щодо внесення змін до  «Рекомендацій щодо уніфікації правил санітарного нагляду на Дунаї» та «Рекомендацій з уніфікації правил ветеринарного та фітосанітарного нагляду на Дунаї» у єдиний документ.

Підписуйтесь на наш канал у телеграм і читайте новини у зручний для вас час.