18 травня 2023 р. в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті відбулося урочисте відкриття Центру комплексної реабілітації дітей з особливими освітніми потребами. У складі Центру працюють студія логопедичної та психологічної підтримки «Розмовляйко», кабінет ЛФК та кабінет масажу. Про це повідомляється на сайті ІДГУ, передає Бессарабія.UA.
«Відкриття такого Центру – це спільна робота університету, громадських організацій, партнерів і, звичайно, батьків», – зазначив ректор ІДГУ Ярослав Кічук.
Студія логопедичної та психологічної підтримки «Розмовляйко» створена у 2022 році як лабораторія кафедри загальної педагогіки і спеціальної освіти педагогічного факультету ІДГУ.
Логопедична студія оснащена найсучаснішим обладнанням. Досвід роботи з дітьми з мовленнєвими порушеннями тут отримують здобувачі вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта, проводячи індивідуальні та групові корекційні, логопедичні, психологічні заняття з дітьми раннього, дошкільного, шкільного віку.
«Для дітей ми готуємо розвиваючі корекційні заняття в ігровій формі з розвитку мовлення, сенсорики, психічних процесів (уваги, мислення). У нашому арсеналі ігрові методики, ляльковий театр, арттерапія та багато традиційних та інноваційних методик», – розповідає здобувачка ІІ курсу навчання Анна Супрун.
Індивідуальні логопедичні заняття передбачають наступну діяльність:
- запуск мовлення;
- виправлення звуковимови (постановка, автоматизація, диференціація звуків);
- розвиток та вдосконалення артикуляційної моторики;
- розвиток мовленнєвого та фізіологічного дихання;
- розвиток дрібної моторики;
- розвиток фонематичних процесів (сприйняття, виділення потрібного звуку з мовленнєвого потоку, аналіз, синтез);
- збагачення, уточнення та активація словникового запасу (з різних лексичних тем);
- формування та корекція граматичної сторони мови;
- формування мовленнєвих навичок, діалогічного мовлення, вміння будувати фразу, пропозиції, розвиток зв’язного мовлення.
Важливу роль в діяльності студії логопедичної та психологічної підтримки «Розмовляйко» займає взаємодія вчителя-логопеда з батьками дітей із порушеннями мовлення. Для батьків систематично проводяться тренінги та консультації щодо подолання мовленнєвих порушень, організації корекційного процесу вдома.
Задля надання методичної допомоги батькам/піклувальникам/офіційним представникам дітей з особливими освітніми потребами було розроблено регіональний методичний посібник «Підвищуємо індекс інклюзії: методичні ресурси компетентнісного підходу» під керівництвом декана педагогічного факультету проф. Кічук Н.В., завідувачки кафедри загальної педагогіки і спеціальної освіти доц. Звєкової В.К.
Загалом робота Центру комплексної реабілітації дітей з особливими освітніми потребами спрямована на їх всебічний розвиток, активне залучення до соціального життя та інтеграцію до суспільства.